Dieta wegańska/wegetariańska-co się zmieniło po dwóch miesiącach

Minęło jakieś dwa miesiące, od kiedy przestałam jeść mięso. Zmniejszyłam spożywanie produktów odzwierzęcych o około 80% i małymi krokami zbliżam się do przejścia na całkowity zdrowy weganizm. Jak wyglądały pierwsze dwa miesiące i co się zmieniło? O tym wszystkim opowiem w tym poście.

Początki nie są łatwe, czasami po prostu nie miałam pojęcia, co mam zjeść, co mam ugotować, czasami  miałam jeszcze nieopanowaną chęć na pizzę albo coś słodkiego i niestety sięgałam jeszcze po takie rzeczy 🍩🍪🍕🧀
Mięsa nie ruszyłam ani razu, z czego jestem bardzo dumna 😋 Mleko krowie zamieniłam za mleko zbożowe, jogurt na jogurt sojowy, znalazłam wegańskie odpowiedniki prawie wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego, puddingi czekoladowe, majonez, pasztety, pasty kanapkowe i dużo innych produktów. Testuję różne przepisy na pasztety, dania wegańskie jak np. jajecznicę bez jajek z sera tofu czyli znaną wszystkim weganom tofucznicę. Odkryłam wiele ciekawych i pysznych przepisów jak np. pasztet z ciecierzycy, który jest mega pyszny i smakuje również moim znajomym mięsożercom 😊
Czego mi czasami brakuje to ser w każdej postaci, co prawda są też wegańskie sery, jednak żaden zamiennik jak do tej pory nie skradł mojego serca 😕 Mam nadzieje, że znajdę kiedyś coś co mnie zadowoli, bo kocham ser i ciężko mi wyobrazić sobie życie bez sera 😢

Jeśli chodzi o zmiany, jakie zauważyłam, to na pewno o niebo lepsze samopoczucie 😇😇😇
Od kilku lat choruję na depresje i biorę leki w dość dużych dawkach. Po przejściu na weganizm zauważyłam niesamowitą zmianę, jestem pogodniejsza, bardziej zmotywowana, mam więcej energii. Od dwóch miesięcy nie miałam ANI JEDNEGO DNIA tego uczucia głębokiego smutku, tego dziwnego bezsensu, który towarzyszył mi od lat. Jest mi o wiele łatwiej zacząć dzień, wszystko nabrało jakichś takich tęczowych kolorów. To jest zmiana tak duża, nie spodziewałam się, że to, co jemy ma tak wielki wpływ na nasze samopoczucie, to jest naprawdę niesamowite 😊😊😊
Zmniejszyłam dawkę lekow i czuję się doskonale 👍👍👍
Jeśli chodzi o jakieś zmiany cielesne-jak narazie nie dostrzegłam żadnych zmian poza tym, że trochę przytyłam 😂😂😂
Dieta wegańska jest nie tylko zdrowa, jest tez mega pyszna i tu jest problem jak na razie 😂 Ale nad tym będę jeszcze pracować.

Podsumowując, jestem mega zadowolona, że podjęłam tą decyzję i mogę polecić każdemu, kto boryka się z problemem depresji i nie tylko. W następnym czasie będę pracować nad ulepszeniem diety, wprowadzaniu nowych potraw i smaków i zmienianiu złych nawyków takich jak niepochamowane zachcianki 😁

Za dwa miesiące kolejna relacja 😊





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego zostałam wegetarianką

Tlumaczenie "Neon Gravestones" Twentyonepilots

Bandito Tour już wkrótce!!!